Her på undervisningsbyen finner du mange utgivere i mange forskjellige kategorier. Finn akkurat det du trenger til din undervisning,
Skap, del og selg ditt undervisningsmateriell.
Velg selv om du ønsker å dele gratis eller tjene noen kroner på jobben du har gjort.
Prisen er helt opp til deg! Velg om du ønsker en gratis konto (motta 55% i provisjon) eller Pluss abonnementet (motta 85% i provisjon)
Her på undervisningsbyen finner du mange utgivere i mange forskjellige kategorier. Finn akkurat det du trenger til din undervisning,
Skap, del og selg ditt undervisningsmateriell.
Velg selv om du ønsker å dele gratis eller tjene noen kroner på jobben du har gjort.
Prisen er helt opp til deg! Velg om du ønsker en gratis konto (motta 55% i provisjon) eller Pluss abonnementet (motta 85% i provisjon)
Undervisningsinnhold: I dette undervisningsopplegget så kan du lære elevene en enkel forståelse av addisjon- og subtraksjonstegnene gjennom telling. Det er to “brett” å velge mellom. Enten bikuben og honningkrukken, eller epletreet og eplekurven. Eleven legger alle biene eller eplene i bikuben/honningkrukken. Så trekker de enten et addisjonskort eller subtraksjonskort og utfører flytting med det sifret som står på kortet fra f.eks. epletreet til da eplekurven. Legg brikkene med bie/eple tilbake sammen, og trekk nytt kort. Fortsett deretter gjentagende. Her kan du som lærer f.eks. ha kontroll på kortene og dele ut til eleven. Kanskje eleven fikk +6 epler over i eplekurven. Da kan du dele ut et -4 og la eleven flytte epler tilbake til treet. Finn ut hva som passer best med dine elever.
Forberedelser: Print ut alle sidene, og laminer alle. Klipp ut brikkene med bie/eple og lim dem gjerne på store melkekartong/smothie korker. Da blir de enklere og flytte.
GRATIS
Rapporter misbrukGjennomsnittlig rangering: 0.0 av 5 (0 Stemmer)
Liker du dette produktet? Vi setter stor pris på om du kan ta deg tid til å gi din vurdering.Du må logge inn for å kunne gi en vurdering.
Undervisningsinnhold: Dette er et undervisningsopplegg med lettleste setninger og leseforståelse del.1. I opplegget så brukes de første høyfrekvente ordene. Høyfrekvente ord kan utgjøre opptil neste 40% av en tekst, og er en fordel å ha automatisert for leseutviklingen. I tillegg til de høyfrekvente ordene så er det kun brukt lydrette 2- og 3- lydsord i setningene. For å motivere eleven til å forstå de setningene de leser, er det lagt inn bilder, som eleven kan trekke strek til. Dermed så arbeider eleven også med leseforståelse.
Forberedelser: Du kan enkelt skrive ut alle sidene for å lage arbeidshefte. Det følger også med en forside til arbeidshefte.
kr35.00
Rapporter misbrukInformasjons om spillet: I dette spillet så skal elevene koble analog klokketid med enten digital klokketid og “muntlig klokketid”, som f.eks klokken er halv tre. Du får spillebrett for inntil seks spillere i hver sin farge. Hvis elevene spiller igjennom alle de ulike brettene/fargene, så har de vært igjennom alle klokkeslett for analog, digital og muntlig formidling av tiden. Du står i utgangspunktet fritt til å velge hva som skal være spillebrikker, og hva som skal være spillebrett. F.eks. kan analog klokke være spillebrett og digital klokke/muntlig klokketid være spillebrikker, eller omvendt.
Forberedelser: Skriv ut arkene som dobbeltsidige. Laminer deretter alle. Klipp så opp de brettene som du ønsker skal være spillebrikker.
kr35.00
Rapporter misbrukInformasjon om undervisningsopplegget: i dette opplegget så får du 200 ord som skal kategoriseres til 40 grupper på arbeidsarkene, ferdig til utskrift.
På hvert arbeidsark så skal du finne fem ord til hver ordgruppe. F.eks. skal det være fem ord til sommer og fem ord til vinter på det aktuelle arbeidsarket. Dette undervisningsopplegget passer kanskje best etter at man har arbeidet med kategorier i undervisningsopplegget: “kategorier 1”, som jeg har lagt ut tidligere. Men opplegget kan også brukes selvstendig, uten og ha gjennomført kategorier 1, hvis man ønsker og utfordre elever på kategorier.
Her kan du arbeide med ordforråd, begrepsforståelse, kategorisering, andrespråksopplæring, tema, leseutvikling og lignende. Du kan skrive ut arbeidsark enkeltvis, eller lage et arbeidshefte og sette i gang umiddelbart med elevene.
De følgende kategoriene er:
kr30.00
Rapporter misbrukUndervisningsopplegg: i dette undervisningsopplegget får du arbeidsark med tallene 1 til 12. Her kan eleven øve på å skrive tallet, sette ring rundt riktig tall, spore bokstavene for tallet og fargelegge riktig antall. Arbeidsarkene kan brukes som gjennomgang av tall på skolen, eller som lekser hjemme.
Forberedelser: print ut de arkene du ønsker å arbeide med, eller print ut alt og lag et arbeidshefte.
kr20.00
Rapporter misbrukUndervisningsmateriell: Som vi vet så kan høyfrekvente ord utgjøre opp til 40% av en tekst. Det er derfor svært relevant at elevene automatiserer disse ordene godt. I dette undervisningopplegget får du 20 arbeidsark / spilleark. Her skal eleven alene eller sammen med en annen elev, arbeide med å lese og gjenta de høyfrekvente ordene. Alle arbeidsarkene / spillearkene har forskjellige høyfrekvente ord, og er nummererte så man letere vet hvilket ark man har utført. Gi et ark til en elev eller to elever med en terning. La eleven / elevene kaste terningen. Les ordet som er over antall øyne som vises på terning og fargelegg eller sett kryss på ordet. Gjenta dette. Ettersom kolonnene fyller seg opp, så kan man ha det gøy med å se hvilket dyr som “vinner”. F.eks. kan det være en delfin sin kolonne som først er fylt opp. Da setter eleven / elevene et ett tall over delfinen. Man står fritt til å si at eleven / elevene skal spille til det har blitt en første, andre og tredje plass, eller til alle seks figurene har fått en plassering.
Forberedelser: Print ut at alle sidene, gjerne f.eks. 10 eks av hver side eller lignende. La eleven arbeide og spille seg gjennom flere ulike ark.
kr35.00
Rapporter misbrukBruk og forberedelser: Dette engelsk opplegget er det andre opplegget tilknyttet CVC ord. Det første opplegget har CVC ord med tre bokstaver og kort vokallyd. Det andre opplegget har CVC ord med fire bokstaver og kort vokal lyd. Arbeidsarkene kan enten printes ut, og skrives rett inn i, som enkeltark eller som arbeidshefte. Det tredje opplegget har CVC med tre- fire- og fem bokstaver, og har lang vokallyd. Her skal eleven lese to ord til hvert bilde. Et av ordene er riktig og skal skrives ned på linja.
Ordene på arbeidsarkene er som følger: FLAG – TRAM – TRAP – CRAB – CHAT – CLAM – CASH – PACK – LASH – BATH – SACK – RASH – SLED – SCAN – BELL – MATH – DRAG – FROG – HACK – SHOP – PLAN – STOP – ROCK – SLAM – SWIM – JELL -STEP – SELL – GRAB – PECK – TWIN – SHIP – SLIP – DRIP – SPIN – SHED – CLAP – BRAG – STAG – BACK – MASH – NECK – YELL – KNIT – CLIP – FISH – SICK – SOCK – DRUM – PLUM – PLUG – DUCK – LOCK – KICK – WISH og DISH.
kr35.00
Rapporter misbrukFoldsævegen 60, 3870 Fyresdal
Org.nr: 929 182 472
Mottar du gratis ressursene, oppdateringene og spesialtilbudene vi sender ut måndelig?
Nettsiden er utviklet av Webco AS
Vurderinger
Det finnes ingen vurderinger enda