Her på undervisningsbyen finner du mange utgivere i mange forskjellige kategorier. Finn akkurat det du trenger til din undervisning,
Skap, del og selg ditt undervisningsmateriell.
Velg selv om du ønsker å dele gratis eller tjene noen kroner på jobben du har gjort.
Prisen er helt opp til deg! Velg om du ønsker en gratis konto (motta 55% i provisjon) eller Pluss abonnementet (motta 85% i provisjon)
Her på undervisningsbyen finner du mange utgivere i mange forskjellige kategorier. Finn akkurat det du trenger til din undervisning,
Skap, del og selg ditt undervisningsmateriell.
Velg selv om du ønsker å dele gratis eller tjene noen kroner på jobben du har gjort.
Prisen er helt opp til deg! Velg om du ønsker en gratis konto (motta 55% i provisjon) eller Pluss abonnementet (motta 85% i provisjon)
Heldagsopplegg for norsk skriving med oversikt over hvordan dagen disponeres:
-Oppgave (komparativ lyrikkanalyse)
-Tidsramme for heldagsopplegget
-Skriveramme (femavsnittstekst)
-Sjekkliste for kameratvurdering
-Sjekkliste før innlevering av individuell tekst
Elevene sitter i gruppe og hjelper hverandre i konkrete tidsrom i løpet av dagen, men skriver selve teksten på egen hånd. Oppgaven er en komparativ lyrikkanalyse. Elevene må ha kjennskap til lyriske virkemidler på forhånd og helst også kjenne til konseptet femavsnittstekst (men ikke et absolutt krav siden det følger med en skriveramme som definerer tekstformen).
GRATIS
Rapporter misbrukHeldagsopplegg for norskskriving med oversikt over hvordan dagen disponeres:
Målet er at elevene skal hjelpe hverandre fram til gode resultater. Elevene settes i grupper på 4-5 og jobber sammen med hverandre i definerte tidsrom for idémyldring og tilbakemelding på hverandres tekst, samt egne tidsrom for egenskriving i skriveramme, bearbeiding og nyskriving mot sjekkliste.
Denne måten å jobbe på utnytter momentumet ved å startes og avrundes på en og samme dag. Det blir en sosial kraftanstrengelse som likevel føles meningsfull fordi elever som mestrer lyrikkanalyse kan få i gang egen refleksjon gjennom å bidra til gruppefellesskapet i idédugnadsperioden, og elever som har lave forventninger til egen innsats, kan heves gjennom fellesskapets kunnskap. Alle får noe å skrive, men det er opp til den enkelte å formulere de felles faktaene.
Læreren følger aktiv med på samhandlingene og kan justere der det trengs underveis, så noen tankefrø og hjelpe gruppene videre om de står fast. Elevene får en bedre forståelse av hvordan de skal utføre oppgaven, de leverer et mer treffende produkt, og de føler mestring gjennom bekreftelse og understøttelse i gruppa.
Læreren får et godt produkt fra enkeltelevene, og kan jobbe konkret med å heve eleven ytterligere gjennom å jobbe med teksten eller liknende tekster i det videre.
Organisering: Elevene sitter i gruppe, gjerne styrt av lærer til å være gode samarbeidsgrupper
Oppgave: Komparativ lyrikkanalyse
Form: Femavsnittstekst
Arbeidsform: Idémyldring i gruppe og skriving individuelt
Gjennomsnittlig rangering: 0.0 av 5 (0 Stemmer)
Liker du dette produktet? Vi setter stor pris på om du kan ta deg tid til å gi din vurdering.Du må logge inn for å kunne gi en vurdering.
Kort skriveoppgave med utgangspunkt i boka «Bienes historie» (2015) av Maja Lunde og språklige virkemidler.
Egner seg til begge målformer (formulert som en oppgave med valgfri målform).
GRATIS
Rapporter misbrukNår man skriver en tekst, er det ulike faser man må igjennom for å få et best mulig produkt. Her presenteres de fire fasene på en systematisk og lettfattelig måte, som en rettesnor for skriving i norskfaget og engelskfaget på ungdomstrinnet.
GRATIS
Rapporter misbrukTema: Følelser
Andrespråkselever trenger et vokabular for å snakke om følelser, om hva de følelser i ulike situasjoner. De trenger også en standard-frase som gir dem uendelige muligheter for variasjon.
GRATIS
Rapporter misbrukEvnen til å kunne skille fakta fra «fake news» og avsløre «clickbait» som det det er, er bare noe av det dagens ungdom trenger av kompetanse inn i sin daglige omgang med den store verdensveven og sosiale medier. Dette korte kurset setter i gang refleksjonsprosessen og øker bevisstheten rundt temaet. Kurset kan gjøres i løpet av en undervisningsøkt eller danner grunnlag for et lengre arbeid med temaet. Kurset er aktuelt for flere fag og på flere nivåer i utdanningsløpet.
GRATIS
Rapporter misbrukUtdanningsvalg-faget i ungdomsskolen skal fokusere på elevenes framtid og hvor de er på vei. Da er det ikke bare studieretningsvalg og yrkesvalg som må være i fokus, men så absolutt også hvilke egenskaper man bør utvikle og styrke for å stå sterkt på arbeidsmarkedet. Det er noen verdier som de fleste yrker etterspør – og dette er en oversikt.
GRATIS
Rapporter misbrukEn elev som kjenner til ulike læringsstrategier, vil ha en bedre utstyrt verktøykasse med seg i skolearbeidet og i sin egen læringsutvikling.
GRATIS
Rapporter misbrukFoldsævegen 60, 3870 Fyresdal
Org.nr: 929 182 472
Mottar du gratis ressursene, oppdateringene og spesialtilbudene vi sender ut måndelig?
Nettsiden er utviklet av Webco AS
Vurderinger
Det finnes ingen vurderinger enda